dijous, 26 d’abril del 2007

La Paz – Bolivia


Per dinar el Sajama, i per postres; Parinacota!!



A la Paz el temps corre i corre, com el ritme de la ciutat, els transports fan por i el caos de gent als carrers sembla que anuncií un imminent terratrèmol gegant. Pero be anem a lo nostre, avui dimarts ha estat un dia bastant boig. M'he llevat d'hora, a les set i mitja, he esmorzat amb els amics canadencs(conversa amb my english) i desprès he recorregut tota la zona de les agencies que van a les muntanyes o a fer treks. Sortosament me he trobat a un vell conegut, l' Alain Mesili, tota una institucio andinistica a Bolivia, i m'ha fet cinc cèntims dels preus, zones i condicions dels cims. He anat a dinari a la tarde, on despres de conversar amb la mare, la meva germana i l'Inma, m'he llençat de cap, a per el Sajama. En una agencia he estat batallant molt mentres intentava rebaixar un preu que considerava un xic alt, per que nomes necessitava el transport i un burro. I desprès d'uns minuts, que si aixo, que si allo, m'han dit: "lo minimo que te podemos ofertar es de 220 dolares". Hem sembla excessiu, pero sospesant que estic sol i que ademes de portar-me al Sajama, despres hem portaran al volcà Parinacota, i veien que potser seria difícil i cansat buscar de nou, no he lluitat per cada collons d'euro. M'he dit..,crec que es això el que em pot anar be, si tot funciona segons el previst, tema via, tema menjar, tema porteig i sobretot, el tema climatic, potser puc pujar dos cims en aquesta sortida, i despres agafar-ho amb mes calma, i poder fer algun trek,ja mes tranquil mentres espero l'arribada del Pere Vilarasau. I ja em veus al “Mercado Rodriguez”, aqui a la Paz no hi ha supermercats, tot tal com us he dit, es ven al carrer o en petites botigues. El Raul comprant tomaques i cebes a una mamita, a l'altre galetes, a un altre fruits secs, i així recorren tot el carrer he saciat les meves ganes de compra, com a minim ha estat genial. I demà, a les set del mati, de nou direccio a Xile, per endinsar-nos al Volca Sajama i als seus voltants, espero tenir la sort de poder gaudir de dies meravellosos, i si es pot fer cim, doncs millor que millor. Espero informar-vos dintre de set dies o vuit, i espero poder dir-vos haver pujat el cim mes alt de Bolivia.

Us estima el Rusky I, rei de l'altipla sencer!!